PSZICHOELMEBÁR-LÉLEKSZOBRÁSZAT

PSZICHOELMEBÁR-LÉLEKSZOBRÁSZAT

Szavak a Gyémántcsiszolónak

2017. december 15. - kapszaicin

 

Hány percet áldoztam oda, hova félve, lopott pillantással léptem,
hol az attitűdnek hittem el, hogy értő, vigyázó társaságra leltem,
hol hanggal vetkőzik otthon nélküli csupasz csigává az értelem.
Itt a ház testtől elválik, idegenként mutatkoznak be egymásnak,
s, a páncélos puttonyból kikúszik mindaz, mit nem féltettek, óvtak.
 
Reszkető, bántott árvák, ijedt szabadsággal lehelik be a teret,
reménnyel várják, hogy magához ölelje, nevükön becézze őket:
Megalázottságot, Magányt, Kiszolgáltatottságot, Szégyent, Félelmet,
szelíden szorítsa szívéhez a Gyémántcsiszoló, nyújtson védelmet
anyaként e neveknek, de ne tanítsa beszélni emlékeiket.
 
Ám a csiszoló csak úgy tud dolgozni, ha tükörnek álcázza magát,
szóból fény csillog vissza, könnyet csalva forrasztja a sérült retinát.
Közben bíztat: így majd szebben rímel neked a világ.
Tisztuló szemre gyógykötést ad, melyre rábélyegzi az együttérzést,
rajta átnézve megpillanthattam én is a gondoskodó megértést:
mi az életünk gyertyáját gyújtja, az embert magát is megtarthatja.
 
Majd hirtelen, nyugodt szívvel fújta el a halványló lángot,
Mintha minden rendben lenne, füst száll fel a fehér viaszról.
Mint, ahogy gyerek söpri az ujjaira tapadt krétaport,
Ne is látszódjon, az ő keze tiszta, az lesz,
az lehetne,
de látványos gondolatait észre sem veszi eközben.
 
Arcán szája elnémult, mégis milyen hangos.
Utolsó szavakat mindig nehéz feledni.
Belül kétségekkel, átbaszottan visszhangzik, 
Miközben ő hiszi, hogy emberségből jelesre vizsgázik. 
A gyertyák elfújásához felelősséget kell csiszolni.
 
2017.szeptember
 
 
 
süti beállítások módosítása